מלאכים בלבן: "בלעדיהם, אשתי היתה יולדת בבית" • צפו

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on מלאכים בלבן: "בלעדיהם, אשתי היתה יולדת בבית" • צפו
    12:43
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on שבדיה: הרב והשייח' גינו במשותף את פשעי השנאה והאנטישמיות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נסיעות שמחות ועצובות היו מנת חלקם של נהגי יד שרה ביום הראשון של השלג. אמש בשעות הבוקר התקבלה קריאה להסעת יולדת לבית החולים. "בלי יד שרה, אשתי היתה יולדת בבית או ברחוב". כך אמר יוסף, שאשתו ילדה שעה לאחר שהגיעה עם נכונית לבית החולים. לעומת שמחת הבוקר, בשעות הערב הסיעה יד שרה את בני משפחת פרץ מביתר עילית לבית העלמין בבית שמש ללויית בנם שנהרג בבוקר בתאונת דרכים.

    בין לבין, בוצעו יותר מ-250 פעולות סיוע ונסיעות לטיפולים רפואיים דחופים, לאספקת מחוללי חמצן, מיטות חשמליות ולהתקנת לחצני מצוקה. צוות מוקד המצוקה טיפל גם בעשרות פניות של לקוחות מכל רחבי הארץ שנזקקו לאספקת ציוד נשימתי דחוף בעקבות הפסקת חשמל בבתיהם.

    והיו גם נסיעות "פשוטות" יותר, אבל חשובות לא פחות. אהובה א. מתגוררת בשכונת שמואל הנביא בירושלים וזקוקה למטפלת יומית. כשהחלו הדיווחים על מזג אוויר קשה ודרכים משובשות גבר בה החשש שמה המטפלת שלה, דינה, לא תגיע. יום בלי דינה הוא יום שהיא אינה יכולה להעלות על דעתה. "חששתי שאשאר לבד. אני צריכה את דינה ולא רק היום. צריכה אותה כל יום. פנינו יחד למטה מוקד השלג ביד שרה. היה חשוב גם לה להיות איתי. ביקשתי שיביאו לי אותה. בזכות יד שרה היום הזה היה יום טוב".

    ברוך ש. בכאב עז בביטנו. הכאב גבר וברוך פנה אל מוקד החרום של יד שרה בשלג  וביקש הסעה דחופה לבית החולים "הדסה". חצי שעה לאחר שהגיע וכשהוא עדיין בבית החולים הוא סיפר: "זמן התגובה היה קצר. קיבלתי שירות מדהים. הנהג שהסיע אותי, יעקב, היה חביב, אדיב ותומך."

    החתן והכלה יצאו בשעות הבוקר המוקדמות לאולם החתונות, אבל נהג יד שרה הסיע שלושה דורות לחתונה. "סבא וסבתא הגיעו מארה"ב במיוחד לחתונה, ההורים וחלק מהילדים נסעו איתי. זו היתה זכות", סיפר הנהג.

    מחלקת השאלת ציוד רפואי עבדה כרגיל. בין הפונים – הלא רבים – אב נרגש וטרי שהגיע לשאול עריסה ומשאבת חלב לתינוק ולאשתו. "כל העיר סגורה, כל הכבוד לכם שאתם פתוחים", הוא אמר.

    ישראל אוחיון, מנהל מוקד השלג: "זאת היתה התגייסות של עשרות מתנדבים למאמץ משותף. הטלפון לא הפסיק לצלצל. כמעט כל הפניות קיבלו מענה וצוותים שובצו כדי להגיע אל הפונים כמה שיותר מהר. היה תאום בין מוקד השלג לכל האגפים והמחלקות. העובדה שנערכנו מבעוד מועד על פי לקחים שהצטברו בשנה שעברה, הביאה לכך שהמוקד הצליח לספק תשובות תחת לחץ, בזמן אמת- ומהר".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      גם אני נעזרתי במלאכי החסד של יד שרה ואין מילים לבטאות את ההכרת הטוב שאני חש כלפיהם על העזרה המהירה והמקצועית

    2. 1

      גם אני נעזרתי אתמול בעזרה יוצאת דופן על ידי מלאכי החסד בלבן של יד שרה, ומעל במה זאת רוצה להודות ולהוקיר להם, יצויין שכשרציתי לשלם על השירות, המתנדב לא הסכים בשום אופן לקחת כסף באומרו שעדיף שנתרום את זה ל'יד שרה'